CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday 17 April 2011

TAHUKAH ANDA APA ITU PEMBUKAAN?

Istilah pembukaan cukup mendalam maknanya buat diri saya.

Setiap perkara yang kita lakukan di dunia ini, bermula dengan pembukaan...dan berakhir dengan penutupan..

Masih terkial-kial untuk memahami perkara yang saya ingin sampaikan?

Baiklah, pembukaan di sini saya merujuk langsung kepada Surah Al-Fatihah...ooooo

Sebenarnya banyak kelebihan apabila kita mengamalkan Surah Al-Fatihah ini, lihat sahaja kalam Allah yang teragung itu, halaman pertamanya pun dimulai dengan surah tersebut...

Antara kelebihannya ialah:


·         Surat Al-Fatihah boleh mengubati penyakit mata, sakit gigi, sakit perut dan lain-lainnya dengan dibacakan sebanyak 41 kali.

·         Ikhtiar mengubati penyakit : Baca Surah Al-Fatihah sebanyak 40 kali pada tempat berisi air, lalu air itu diusap-usapkan pada kedua belah tangan, kedua belah kaki, muka, kepala dan seluruh badan, allu diminum, Insyaallah menjadi sembuh.

·         Kalau Surah Al-Fatihah itu ditulis dengan huruf-huruf terpisah lalu dileburkan dengan air suci dan diminumkan kepada sisakit, maka dengan iradah Allah s.w.t. ia akan sembuh.

·         Ikhtiar menghilangkan sifat pelupa: Tulislah surat Al-Fatihah dengan huruf Arab pada tempat putih dan suci lalu dihapuskan dengan air dan diberi minum pada orang yang pelupa, maka ia akan hilang sifat pelupanya dengan izin Allah s.w.t.

·         Mengubati sakit disebabkan oleh sengatan kala: Ambil sebuah tempat bersih lalu diisi air dan sedikit garam lalu dibacakan padanya Surah Al-Fatihah sebanyak 7 kali lalu diberi minum pada orang yang tersengat kala itu, Insyaallah ia akan sembuh.

·         Mengubati sakit gigi dan lain-lain: Untuk dirinya sendiri = letakkan jari pada tempat yang sakit lalu membaca Al-Fatihah dan berdoa sebanyak 7 kali:

           "Ya Allah, hilangkan daripada keburukan dan kekejian yang aku dapati dengan doa Nabi-Mu yang jujur (al- Amin) dan tetap disisi-Mu".


·         Mengubati penyakit gigi orang lain: selesai membaca Al-Fatihah maka berdoa 7 kali:
           "Ya Allah, hilangkan daripada orang ini keburukan dan kekejian yang aku dapati dengan doa Nabi-Mu yang jujur (al- Amin) dan tetap disisi-Mu".


·         Adapun faedah dan khasiat dari Surah Al-Fatihah ialah menyembuhkan penyakit mata yang kabur (rabun)

p/s: Saya terlupa untuk mengambil link info ini, diharapkan empunya info ini menghalalkannya..semoga info berguna ini dapat disebarkan dan dikongsi serta diamalkan oleh kita bersama.

p/s: Sekadar perkongsian sedikit daripada saya, menyedekahkan surah Al-Fatihah tidak kiralah pada waktu pagi, malam, tengah malam atau masa yang terluang kepada kedua ibu bapa mereka, sama ada yang telah pergi selamanya atau masih hidup, rezeki untuknya terbuka luas...

p/s: Membaca Surah Al-Fatihah, pahalanya sepertiga membaca al-quran.. kenapa kita tidak merebut peluang yang ada...marilah kita bersama-sama mengamalkannya bermula saat ini.


0 comments: